mandag 1. februar 2010

Kvardagen min


No har eg nylig blitt fortalt av mi kjære og elskverdige søster Nina, med stor "N" at eg skriver grusomt masse feil. Som sagt skriver eg som en 5 åring. Og eg nyter kvart einaste ord eg skriver feil, det viktigaste for meg er at eg hadde karakter "A" i norsk muntlig og skriftlig på skulen.

No som eg har forlatt skulebenken til fordel og det fantastiske sofa livet eg lever nå, må eg også kunne få lov til å legge ut litt ting som eg tenker på og har lyst å meddele med andre folk.

Eg bur i ei rønne på Laksevåg sammen med måndens arbeider fra NAV og drømme søstra mi Nina.

Her i huset gjelder det å finne det svakeste punket hos kvar enkeltperson og tømme litt ekstra salt i såret for å kryddre den ellers så nedvergende kvardagen.

Først og frems vil eg fortelle om leiligheten eg bur i. Den er ca 90 kvardratmeter, og den består av 3 soverom, 1 bad, 1 kjøkken, 1 lobby, gang, og ei stove. Gangen er grei nok, soveromma er fuktige, badet er lite, kjøkkenet er skjeivt og lobbyen lek fra taket. Så det er vel verdt nesten 8000kr per mnd.

Men viss en går videre til verks blir det kun negativ blogging.

Så her må vi holde på alt som er positivt! 

Eg har en herlig hobby som består av Radiostyrte helikoper og fly. Mitt første helikopter kjøpte eg i Danmark for 149kr og blei ødelagt etter et par timer, og kunne konstatere at helikopteret var ubrukelig.

I seinere tid kjøpte eg med et nytt helikopter som heter Blade CX3, det er et CO-AXIAL helikopter som egner seg til innendørsbruk. Etter uker med dette helikopteret kjøpte eg meg et litt større helikopter, Big Lama, detter er også er CO-AXIAL. det vil sei at det har 4 rotorblader og to av bladene går motsatt vei, derfor treng en ikkje hale rotor.

For ca et halvt år siden kjøpte eg meg mitt første 3D helikopter, Det var et Blade 400 som eg oppgraderte for noen ekstra lapper. Dette fikk eg masse glede av og lærte meg fort hvordan alt fungerte. Men torsdag forrige uke solgte eg mitt Blade 400 3D heli, og kjøpte meg et meget bra helikopter som heter Trex 500. Dette er til proffbruk. Eg bruker ca 1-2 timer hver dag på simulator der eg flyg på PC. Det koster ingenting å bruke, men kostet litt å invistere i, men det er vel verdt pengene.

Ellers har eg også et fly med belysning slik at eg kan drive med nattflyging, dette er kanongøy!

Men no orker eg ikkje å skrive meir, har bedre ting å ta meg til ;)





1 kommentar: